Mitől különbözik a vásári előadómód a kőszínházitól?

content/kepek/utcaszínház.2.jpg

Mitől különbözik a vásári előadómód a kőszínházitól?

„Az utca előnye, hogy rögtön jön a visszajelzés, mi az, ami jó és mi az, ami nem. Ez pedig hatásos, mert az utcai közönség végtére is nem udvariaskodik, ha nem tetszik valami, lelép. Ami köztünk történik, ugyanaz történik a közönséggel való kapcsolatunkban. Ha valami izgalmas, rizikós dolgot csinálunk és a közönségnek tetszik, azonnal visszakapjuk, annyira, hogy libabőrösök leszünk tőle, úszunk a felhők közt, megy az idő aztán egyszer csak vége.”

Urban drum and bass - utcazenészek

Egy vásári dobosokból álló társulat vezetője nyilatkozta a fentieket és magam szintén osztom véleményét. Folyamatosan meg kell küzdenünk a közönség figyelméért. Ez a szép benne! Nincs a végén kötelező taps, nem kell a protokoll miatt végigülni az előadást, hiszen annyi minden lehet még egy szabadtéri rendezvényen, ami érdekesebb, mint a komédiások műsora. Ezért kell mindent megtennünk, hogy előadásunk elég attraktív legyen. Gólyalábazunk, mókás óriásbábokat vonultatunk fel, tüzes mutatványokkal kápráztatjuk el a publikumot. Imádják, ahogy bevonjuk őket a játékba és szerepelhetnek! Sokszor előfordul, hogy délelőtt első műsorszám vagyunk és az előadás kezdetén még igen gyér a nézőtér a végén pedig már kisebb tömeg veszi körül a bandát, hogy alig tudunk kijutni a tapsoló sokaságon.

 

Köszönöm, hogy elolvastad bejegyzésemet! Észrevételed van? Kiegészítenéd valamivel? Máshogy gondolod? Kíváncsi vagyok a véleményedre! Szólj hozzá!